Terdapat ralat dalam alat ini

Jumaat, 19 Mac 2010

Tersimbah AIR PANAS gara sesuap maggi!

Saya baru je terima info from my colleagues yang my other colleagues (namanya A je la..) kena simbah (tersimbah) air panas and now are admitted to ward! OMG.....

Entahla...nak cakap benda ni menyedihkan...azab...tapi lucu pun ada. Apa tidaknya....malapetaka berlaku disebabkan sesuap maggi..ahaks..

Cerita yang saya dengar adalah macam ni....si B ni nak makan maggi...so dia masakla air panas dlm kettle. Yang silapnya dan juga x logiknya...nape nak masak air tu kat tempat yg tinggi? Dengar2 kettle tu di letakkan kat atas microwave...dan microwave tu plak letaknya dia atas fridge!
[Tau tak....kalo ikut hukum sains...masak air tempat yg tinggi boleh menjadi faktor air tu masak lambat...sbbnya tekanan rendah dn macam2 lagi la.....]

Ok...berbalik pada cerita asal...kemudiannya si A ni pergila fridge tu nak amik something....lepas tutup fridge tu kettle tu terus terjatuh....wahhh! Malapetaka sungguh! Naseb baik hanya separuh badan je kena...dari kepala hinggala ke kaki. Yang nasib baiknya lagi...nasib budak A ni bertudung...so tolong2 cover juga la skit kat bahagian kepala dan muka tu....huhu..tapi habis kulit tangannya melecur menggelembung....yeewwwk

PENGAJARANNYA....nak masak air tu jangan la masak tempat yang tinggi sangat....x sangka pasal nafsu sesuap maggi boleh bawa padah...huhu!

3 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

PASTU apa terjadi dengan si a tu?

dr.anonymous berkata...

wow! bhy tol! burn injury.. for sure lambat baik.. btw.. salam kenal

Fauzzan Helmy Anuar berkata...

Kesiannye...

Salam...
Mie saje aje jalan-jalan
Nak tengok siapa followers Mie
Take care ok

http://fauzzanhelmy.blogspot.com