Jumaat, 22 Januari 2010

Mari belajar ABC!!



Ahaks.....bukan nak ajar huruf ABC...dan bukan juga nak menyanyi abjad ABC...kita bukan budak tadika yew! Haha.....

Ni nak bercerita sedikit pasal kisah semalam.....al-kisahnya bermula selepas habis kelas tu tiba2 kawan seorang ni (Alint namanya gtew) mengidam makan ABC. Kenapa?? Sebab dia feeling2 hamil kowt...oooops! Terlebih sudah......haha. Then, kitorang pun singgah jap kat kedai tepi jalan kat area Taman Semarak, Nilai untuk memuaskan nafsu beliau terhadap nikmat si ABC.

Sesampai je di sana, perkara pertama yang dicari bukannya kerusi atau meja yew...tapi jantz..gtew. Well, dah memang lumrah naluri manusia sejati...haha! Dah dapat target tu, barula kitorang cari tempat duduk yang berdekatan dengan si sasaran lalu dengan penuh keriangan mengorder ABC dan cendol. Wah...sedap sungguh menjamah juadah sejuk sambil menikmati pemandangan indah di depan mata!

Ok...cukup ngan cerita cikcur...kembali pada topik asal..ABC. Ada apa dengan ABC?? hehe...ABC adalah sejenis makanan yang cumanya terdapat di Malaysia ye.. Waktu kewujudan makanan pelik ini tidak dapat dipastikan sehingga kini...namun orang2 kita percaya ianya sudah wujud sebelum zaman kemerdekaan negara lagi. Tapi orang dulu2 tak la panggil ABC tu "ABC" ye....dorang panggil Ais Kepal (in m
y opinion maybe masa tu orang dulu2 tak mengenal lagi huruf ABC ye). Tak silap saya tempat ABC yang paling popular di Malaysia adalah Johor kowt... (correct me if i'm wrong)...hehe...


ABC (ais yang dikisar) biasanya di campur dengan cendol
ataupun kacang. Ada juga yang dicampur dengan ais krim (biasanya dipanggil ABC Special). Ada macam2 jenis ABC dijual sekarang, ada ABC perisa coklat la...ABC strawberi la...ABC Pak Haji Muthu...dan macam2 lagi la! Namun yang pasti...rasanya tetap sangat sedap ala-ala berlari di padang nikmatnya!! Hehe...jom ABC lepas nie....!!

NOTE: SAPE JEJAKA DALAM PIC TU??

2 ulasan:

Alintjelita Jolie, Her Majesty berkata...

enuf ok?
expose kan i ke or....??

Zino Zegna berkata...

selindung di sebalik topeng...guess topeng tu siapa?? haha..