Selasa, 22 Jun 2010

Jonathan Platero [SYTYCD]

Okay....ceritanya macam ini....semalam time menunggu baju habis basuh kat dobi hostel, saya sempat la juga menonton rancangan 'So You Think You Can Dance 2010' (SYTYCD) kat channel Astro. Minggu pertama punya show saya tak sempat nak tengok. Maklumla dekat hostel nak tengok TV memang payah. So, semalam merupakan show minggu kedua rancangan ini. Sungguh menarik! Walaupun tak mengikuti sangat perkembangan rancangan realiti ini...namun saya amat tertarik dengan persembahan daripada semua peserta rancangan ini.

Dalam banyak-banyak contestants.....saya sangat tertarik dengan seorang penari ini! OMG....meletop jantung bila tengok dia. Nak tahu siapa dia? Dialah bakal NEXT 'thing' saya sekarang.......and his name is JONATHAN PLATERO!


Facts about Jonathan Platero:
  • lahir pada 24th May 1988 (22 years old)
  • Birthplace: New York, Hometown: Sanford, FL
  • merupakan ahli gimnastik sebelum memulakan karier sebagai penari pada umur 16 tahun.
  • World Salsa Finalist 2006-2007
  • a dancer and acrobat dalam "High School Musical"
  • Top 20 contestant of SYTYCD 2010. Peserta lelaki ketiga eliminated dalam rancangan ini.

Saya pun kurang faham kenapa penonton boleh terlepas pandang akan kebolehan dan bakat dia dalam rancangan ini. Komen-komen juri sudah cukup menjelaskan bahawa Jonathan adalah antara peserta terbaik yang mereka pernah ada selepas lima musim berlalu. Hurmmm....kalo ada "wild card"....harapan menggunung tinggi Jonathan dapat masuk semula!

P/S: Video kat bawah ini adalah persembahan Jonathan yang paling saya suka! Gandingan bersama Karla Gracia dan dikoreografikan oleh Stacey Tookey pada minggu ke-18. Enjoy!

Tiada ulasan: