Anak Ikan Zinora

Selasa, 8 Jun 2010

Mimpi Gigi Dicabut!

08th June 2010--> Pagi ini saya bangun agak awal dalam pukul 6.45am! Masa terjaga tu saya sudah mula rasa tak sedap hati. Tanpa menghiraukan perasaan, saya terus mandi dan bersiap untuk ke kolej. Masa menunggu ketibaan bas kolej, tiba-tiba saya teringat pasal mimpi saya semalam! Hati mula rasa tak sedap hati lagi. Then, saya pun tanyala kawan-kawan saya apa maksud mimpi itu.....dan jawapan yang diberi sangat membimbangkan! Bertambahla mood tak baik saya hari ini!!

Mesti korang nak tahu mimpi tu apa kan??
Actually saya bermimpi gigi taring atas saya dicabut. Tapi dalam mimpi tu saya tak ingat siapa yang mencabutnya dan kenapa ianya dicabut. Tapi apa yang jelas gigi saya dicabut...betul2 dicabut! Bila saya bertanya pada kawan2 saya....mereka mengatakan ini adalah petanda musibah bakal berlaku! OMG! Betul ke???

Oleh kerana terlalu khuatir dan terlalu banyak persoalan timbul di benak fikiran.....saya tidak dapat berdiam diri macam itu saja. Saya pun mula la membuka laptop kesayangan saya dan mencari maklumat berkenaan dengan mimpi tersebut. Waduh!! Hasilnya memang sangat ngeri!

Menurut petikan dari sebuah satu laman web (http://www.seuramoe.com/dream.html).............

  • menurut Islam:
    • Gigi: adapun gigi maknanya adalah keluarga rumah tangga lelaki. Maka gigi sebelah atas adalah keluarganya yang lelaki dan sebelah bawah keluarga yang perempuan.
    • Gigi yang goyang: jika sebahagian gigi goyang, menunjukkan ada yang akan berpenyakit. Gigi yang jatuh dan hilang menunjukkan kematian atau hilang buat selama-lamanya.
  • menurut Barat:
    • Gigi: hubungan tidak menyenangkan dengan penyakit atau orang yang membingungkan.
    • Gigi yang goyang: kegagalan dan khabar buruk.
    • Gigi yang hilang: kemalangan dengan tiba-tiba.

Daripada penjelasan tentang perbezaan tafsiran Islam dan Barat tentang mimpi....dua2 menunjukkan tafsiran yang tersangat negatif!! Dan seperti yang diberitahu rakan2 saya....mimpi gigi tercabut atau dicabut memberi petanda salah seorang yang terdekat akan meninggal!! Lebih2 lagi ada seorang teman memberitahu bahawa dia pernah mengalami mimpi yang sama dan seminggu kemudian seseorang dari ahli keluarga terdekatnya meninggal! Serammmmmm............!

Now...I'm trying to think positive!! Yeah...that's what I should do from the beginning!
Orang kata mimpi tu kadang-kadang boleh jadi realiti....kadang-kadang cuma mainan tidur semata-mata! Saya percaya apa yang bakal berlaku hanya ditentukan oleh Tuhan dan bukan ditentukan oleh mimpi kita.
BE POSITIVE Zino Zegna!

4 ulasan:

i.r.k.u.y.s berkata...

rilex zino..kdg2 mimpi ni hanya mainan tidur......tak semestinya mimpi tu membwa sebarang makna tersirat...think positive!

Zino Zegna berkata...

thx syuk....u are rite! benci bila ade org yg bawa berita negatif kat i dlm fb wall...geramm!

jon hafkian berkata...

kan...ni antara mimpi paling dibencikan....

Tanpa Nama berkata...

hye zino...how was ur nightmare?ada sumthing happen x?act. ur nightmare same wif me...i got it yesterday..tbca lah ur blog ni...hope blh keep in touch wif u...visit my blog reccaukab.blogspot.com...tq(",)